Trentemoller, zunaj meja znanega

  • 09.02.2017

Če spremljate televizijsko serijo Halt and Catch Fire o računalniški revoluciji in nastanku interneta v osemdesetih, potem morebiti poznate znamenito glasbeno uverturo, ki se na trenutke sliši kot zvokovna mešanica Depeche Mode in Pet Shop Boys.

(Foto: Profimedia)

Pod to elektronsko melodijo, ki je na začetku vsakega dela serije slišimo le 30 sekund in je le košček čisto pravega singla, je podpisan danski producent in multi­inštrumentalist Anders Trentemoller (www.trentemoller.com), bržda najtežje kategoriziran ustvarjalec elektronske glasbe trenutno na sceni. Trentemoller, ki sredi februarja pride tudi v Center urbane kulture Kino Šiška, se namreč vsake melodije loti kot novega eksperimenta. Ne verjame v tisto, kar je preverjeno in poznano, kot tudi ne v žanrske opredelitve, ampak vedno znova snuje neslutene preplete elektronike in ambien­tala, minimala in tehna, alternative in sintesajzerskih elementov. Zdaj je 42-letni gospodič na promocijski turneji svojega lanskega, sicer četrtega studijskega albuma Fixion, na katerem vokalno gosti celo Jehnny Beth (originalno Camille Berthomier), sicer v Franciji rojeno pevko angleškega rok benda Savages. To nikakor ni presenetljivo – Trentemoller je nekje globoko v duši alternativec, ki je sčasoma prestopil v svet elektronske glasbe, saj se je v devetdesetih sprva koval kot producent različnih neodvisnih rok projektov. Danes, poznan kot glasbeni deviant, ki tava na robovih različnih žanrov in se z vsakim novim korakom le še dodatno upira vsakršni umestitvi, pa je Trentemoller poseben tudi v svojih nastopih v živo. Ti so vedno presenetljivi, zgovorni, večdimenzionalni in tematsko nenavadni. Zato je prav, da Fixion doživite v živo.

Doma v remiksih in filmih

Vedno v interakciji z drugimi ustvarjalci tako na področju glasbe kot tudi vizualne umetnosti je Trentemoller pomemben akter tudi v svetu remiksov. Na svoj način je interpretiral že številne glasbene hite in sodeloval z glasbenimi veljaki, kot so Depeche Mode, Franz Ferdinand, Modeselektor in UNKLE. Svoj pečat pa je pustil tudi v filmu. Njegove stvaritve, ki se odlično prilegajo v filme, so uporabili mnogi hollywoodski filmarji, celo Oliver Stone za film Savages, Pedro Almodovar za The Skin I Live In in Jacques Audiard za ključno sceno v filmu Rust & Bone.

Kdo: Trentemoller
Kdaj: 13. februarja
Kje: Kino Šiška, Ljubljana

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri