Koronaprihodnost pripada drznim!

  • 22.05.2020

Koronaprihodnost nedvomno pripada drznim – tistim, ki zaznavajo nove potrebe in imajo dovolj poguma, da postavijo svoj poslovni model na glavo, da jih zadovoljijo. Preostali pa bodo tarnali o dobrih starih časih. Razmišlja dr. Sara Brezigar, soustanoviteljica Akademije Panta Rei, docentka na Pedagoški fakulteti UP in raziskovalka na INV.

(Foto: PROFIMEDIA)

Pil in Anders sta lastnika majhne knjigarne na Norveškem. Ko je Norveško zajel koronavirus, sta morala zapreti svojo knjigarno. Pil in Anders sta tako ostala brez prihodkov in začela razmišljati, kako lahko svoj posel nekako ohranita pri življenju.
Svojim strankam sta začela dostavljati knjige na dom. Oblečena kot vesoljca, v belih zaščitnih oblekah, rokavicah in s »ta hudo« masko, ki spominja na tiste iz 1. svetovne vojne, se z zaboji knjig stlačita v svoj osebni avtomobil in z Googlovim zemljevidom na mobilnem telefonu iščeta lokacije svojih strank, ki jim izročita knjige naročene prek spleta.


Pil in Anders sta razumela nekaj, česar večina podjetij in podjetnikov v tem trenutku ne razume: koronavirus bliskovito spreminja družbo, navade in vzorce našega življenja. S tem pa sproža plaz prerazporeditev v številnih panogah: prerazporeditev strank, prerazporeditev tržnih deležev in ne nazadnje prerazporeditev denarja in bogastva. In predvsem – ustvarja priložnosti na lokalnih trgih za številne (lokalne) podjetnike.
Vzemimo kot primer trgovine z živili, ki jih vsi dobro poznamo. Zaradi koronavirusa je veliko ljudi v Sloveniji navalilo na spletno prodajo in se poskusilo oskrbovati z nakupi prek spleta.


Naval povpraševanja prek spleta je (predvsem največje) trgovce ujel popolnoma nepripravljene, in ti so svoje stranke poskušali na tak ali drugačen način odvrniti od spletnih nakupov, za katere niso imeli dovolj kapacitet. Nekateri (manjši) trgovci in trgovine so se hitro prilagodili in prodajajo prek spleta – včasih tudi s tehnično zelo preprostimi ali celo »ročnimi« rešitvami, s sprejemanjem naročil kar prek elektronske pošte, telefona ipd. Rezultat je, da so nekateri trgovci izgubili kar nekaj strank, drugi so pa izjemno poceni pridobili veliko novih.

Ideje o »vrnitvi v staro stanje« so računice brez krčmarja. Prvič, ker bo kljub sproščanju ukrepov strah še nekaj časa prisoten, sploh če se bodo vali okužb ponavljali. In drugič, ker se zdaj ustvarjajo nove nakupovalne navade. Včeraj sem z začudenjem poslušala, kako 65-letna gospa (računalniško popolnoma nepismena) s pomočjo družine veselo prek spleta nakupuje rjuhe in sesalnik. 70-letni sosed pa mi z navdušenjem razlaga, kako nakupovanje prek spleta »deluje« in je »komot«.


Morda ocena, da je koronakriza v le nekaj mesecih pospešila e-poslovanje za 10 let, ni povsem za lase privlečena. Tudi svetovni giganti to opažajo. Nike je npr. v času koronakrize neverjetno pospešil svojo neposredno spletno prodajo, za kar se je prej trudil, trudil, trudil, pa je šlo zgolj – po polžje.


Vendar ni vse samo v »online« svetu. Nekateri podjetniki že inovirajo in iščejo rešitve za nove probleme na trgu. Imamo že prototip naprav za razkuževanje nakupovalnih vozičkov, denarja in celo oblek v trgovinah.


Priložnosti se pojavljajo tako rekoč na vsakem koraku in so, prvič, odkar je mantra našega gospodarskega napredka globalizacija, pisane na kožo predvsem manjšim podjetjem in tistim, ki so usmerjeni na lokalni trg.


Pomislimo le na priložnosti za gostinca, ki je zaznal, da bo take away (vzemi s sabo) množična izbira številnih še mesece po tem, ko ukrepi ne bodo več v veljavi. Hotelirja, ki bo znal ponuditi »room service« kot standardno storitev. Ali pa prodajalca čevljev, ki me je včeraj presenetil s povabilom, naj se dogovorim za zoom sestanek, da mi pokažejo modele čevljev, ki so na razprodaji v spomladanski kolekciji.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri