Poklon najzmogljivejšemu osemvaljniku na svetu

  • 07.11.2019

Zamenjal bo model 488 GTB, na osnovi katerega je tudi nastal.

Ferrari F8 Tributto (Foto: Ferrari)

6 fotografij v galeriji

Ferrari je pred desetletjem na trgu model 458 italia, ki je navdušil tako predvsem s podobo kot tudi z vodljivostjo na cesti. Nič presenetljivega torej, da so se ob njegovi zamenjavi odločili 'le' za temeljito evolucijo z modelom 488 GTB, ki pa je že dobil nekoliko manjši, a turbinsko podprt osemvaljnik. A napočil je čas, ko bo tudi ta romal v pokoj, na vidiku je namreč njegov naslednik F8 tributto.

Kaže, da gre znova 'le' za evolucijo, in sicer tako pri zunanji podobi kot tudi motorju. Pri Ferrariju so posebno ponosni prav na motor, ki bo v osnovi enak kot pri predhodniku. Logično, saj je v svoji kategoriji zadnja tri leta zapored osvojil naziv najboljšega motorja leta in hkrati naziv najboljšega motorja v zadnjih 20 letih. So se pa temeljito poglobili v njegovo zasnovo in iz 3,9 litra prostornine z dvema turbo puhaloma potegnili dodatnih 50 'konj oziroma 37 kilovatov moči, tako da zdaj njegov vranec rezgeta s 720 'konji' oziroma 529 kilovati. Z močjo 185 'konj' na liter prostornine gre za motor z največjo količino moči na liter prostornine med serijskimi motorji.

Oblikovno se novinec, kar pove že ime tributto, zgleduje po modelih 308 in F40, na kar opozarjajo štiri okrogle zadnje luči in prozoren pokrov motorja, narejen iz polikarbonatnih termoplastičnih kompozitov (lexan). Pri Ferrariju pravijo, da gre pri zunanjosti za »most k novemu dizajnu, ki bo še naprej poudarjal Ferrarijeve ključne lastnosti – zmogljivost in učinkovito aerodinamiko«. Slednji so se očitno zelo posvetili, saj se novinec že zavoljo novega prednjega krilca pohvali s 15 odstotkov večjim potiskom k tlom kot predhodnik. Dodali so še nove odprtine za hlajenje motorja in zavor ter številne druge podrobnosti, namenjene izključno večji učinkovitosti.

Končen rezultat vseh izboljšav se seveda najbolje pozna pri številkah. F8 tributto tako doseže največjo hitrost 340 kilometrov na uro in od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 2,9 sekunde. Da bo vožnja z veliko hitrostjo kar najbolj varna, so vgradili sistem FDE+ (Ferrari Dynamic Enhancer), zmanjšali presek koles in za 40 kilogramov zmanjšali težo vozila, ki je zato še nekoliko bolje vodljivo.

F8 tributto je bil sredi marca Ferrarijeva glavna zvezda na avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer so bo prvič predstavili javnosti in razkrili, da bo zapeljal na cesto XXXXXX in da je zanj treba odšteti xxxx.

Tekst Jure Šujica
Foto Ferrari, Profimedia

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri