Glasba: Ni vsaka romantična pesem zares romantična

  • 13.04.2020

Ko v spomladanskem prebujanju izbirate glasbo za večerjo v dvoje, izbirajte previdno.

Vrt zemeljskih naslad Hieronymusa Boscha, okrog leta 1500 (Foto: Fine Art Images/Heritage Images/Profimedia)

The Weeknd – Can't Feel My Face:
Ljubezenske silnice so včasih tako močne, da nam lahko omrtvičijo dele telesa. Ko se v žgočem videospotu Weeknd z odra nočnega kluba zagleda v 10/10 lepotico v občinstvu, ga ta ne le paralizira, ampak kar sproži spontani samovžig. A je vse to le zelo pretkana metafora za – pijanost. Ko smo vinjeni do omrtvičenosti, je približno tako, kot da smo bolestno zaljubljeni. Z malce manj samovžigov in morda malce več glavobola. Podobne hvalnice visokim promilom je nekoč pel tudi Lou Reed v hitu Perfect Day (in, tehnično, Beatli, ko so opevanje opojnih učinkov marihuane v Got To Get You In My Life pretkano zavili v ljube­zensko motiviko).

R.E.M. – The One I Love:
Le kako naj to ne bi bila pesem o ljubezni? »Ta pesem je namenjena tisti, ki jo lju­bim,« bi lahko malce šlampasto prevedli otvoritveni verz pesmi, ki jo gruli zdaj že lep čas upokojeni Michael Stipe. A ta obljuba se hitro nadaljuje: »Ta pesem je namenjena tisti, ki sem jo pustil.« In potem zvemo, da to ni ravno pesem o trpežni ljubezni, ko še namigne, da je bila ona le »rekvizit za preganjanje dolgčasa«, dokler ga taksi ne odpelje drugam. Romantično zveneča pesem, torej, ki pa v resnici govori o hitrem menjavanju partneric.

U2 – One:
Med snemanjem danes legen­darnega albuma Achtung Baby so si šli člani zasedbe U2 neverjetno na živce. Posledica dolgoletnega glasbenega ustvarjanja, pritiski slave, preveč denarja, da bi vedeli kam z njim – pač težave velikih in slavnih. Njihova nestrinjanja pred dokončnim izidom albuma leta 1991 so pripeljala celo do tako intenzivnih nape­tosti, da so fantje razmišljali o razhodu, potem pa so med studijskim delom naleteli na magičen akord, ki jih je posrkal nazaj v strastno žinganje. Posledično The One ni pesem o tisti eni ljubezni. Je pesem o združevanju, podpori in tudi razlikah, ko Bono poje: »Smo eno, ampak nismo isto, moramo nositi drug drugega.«

Bruno Mars – Marry You:
Kar pojdite do prvega sveže poročenega para, pokažite nanju s prstom in se glasno zarežite. Obstaja namreč 98-odstotna možnost, da sta si na poroki vrtela tale komad. Podoben odstotek viralnih spletnih posnetkov zarok je ravno tako opremljenih s to pesmijo. Kako ne, ko pa osred­nji verz v refrenu zakliče: »Mislim, da se hočem s teboj poročiti!« In čeprav se Bruno Mars ni trudil kamuflirati pomena pesmi, jo ljudje največkrat razumemo narobe. V bistvu se v pesmi noče poročiti. »Danes je lepa noč in iščeva, kaj neumnega bi lahko storila,« zapoje. Poroka je zanj napaka pijane noči, ki bi jo, kot prepeva naprej, »ko se zjutraj zbudita, enostavno izničila.«

The Police – Every Breath You Take:
Slovenija rada tava kakšno desetletje za trendi, tako da bržda tu še najdemo kakšne predane romantike, ki so prepričani, da je tole dejansko pesem o predani ljubezni. In da sploh ni malce strašljiva. A pod tančico uglašene glasbene zgodovine se skriva zgodba o samopomilovanju moškega, ki želi svoji skriti simpatiji namigniti, da jo ves čas opazuje samo zato, ker ni uslišala njegove čustvene težnje. Je egoistično, če te skrbi samo za lastno srčno bolečino?

Percy Sledge – When a Man Loves a Woman:
Ah, soul glasba. Patos, ki zleze globoko pod kožo in v globinah predrami nekaj pristnega. Ko je svoje lirične mojstrovine koval Percy Sledge, so se te čitale kot ubesedena krasota, a je včasih zadaj vseeno tičalo kakšno skrito sporo­čilo. When a Man Loves a Woman je himna romantični ranljivosti, trenutku, ko odvržemo navidezni oklep in se prepustimo čustvom, ki so se nakopičila spodaj. Vsaj tako se morda zdi na prvo poslušanje. Dejansko pa pesem govori o tem, kako ljubezen moške spremeni v štoraste idiote, ki nerazumsko sprejemajo napačne odločitve. Zakaj takšno sporočilo? Ker je Percy pesem napisal, ko je izgubil ljubljeno žensko in se predal strogi introspekciji. Ironično – ta pesem je igrala na Stingovi poroki.

Dido – Here With Me:
Seveda se je spomnite. Leta 1999 se je bilo nemogoče skriti pred to žalostinko, saj se vrtela po vseh radijskih in glasbenih TV-postajah. Ves čas. Takrat smo spoznali in vzljubili Dido, njen angelski glas, ki nam je ponudil zmotno prepričanje, da poslušamo nežno in nedolžno bitjece, ki poje o zna­nem pojavu, ko reče, da »ne more spati, dokler on ne počiva ob njej«. V resnici pa tale lirična zgodba pripoveduje o prebujanju po naporni noči in posledični ugotovitvi, da drugega udeleženca v seksu za eno noč ni več. In ne, ni pustil številke.

Tekst Darjo Hrib
Foto Fine Art Images/Heritage Images/Profimedia

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri