Film: Naj Bond ostane Bond

  • 23.03.2020

Iz težav bo zmagoslavno vzniknil že 25. Bond, James Bond.

(Foto: Image Capital Pictures/Film Stills/Profimedia)

Okroglih 20 mesecev je že minilo od tega, kar so prvič oznanili 25. filmsko uprizoritev legendarnega filmskega špijona Jamesa Bonda z naslovom NI ČAS ZA SMRT (NO TIME TO DIE). In ti meseci so bili za franšizo strašansko naporni. V 58 letih, odkar je James Bond prvič zašarmiral na filmskem traku, se je na eni strani po dramatični prevetritvi ozadja ustvaril Hollywood, kot ga prej nismo poznali, in na drugi strani so se prestrukturirale socialne vrednote, in sicer tako, da nihče več resnič­no ne ve, kaj je prav in kaj narobe. To je povzročilo monsun težav, v katerega se je ujela tudi produkcija 25. Bonda. A kot pravijo – po dežju vendarle vsakič posije sonce. Kaj se je zares dogajalo?

Režiser Danny Boyle je po treh mesecih priprav odstopil od filma. Bilo je avgusta 2018, ko je Danny Boyle, režiser z impresivnim življenjepisom, na katerem med drugim blestita tudi z oskarjem okronani Revni milijonar in družbeno kritični Trainspotting, oznanil, da zaradi 'ustvarjalnih razlik' odstopa od projekta. Čeprav se zdi, da je Bond verjetno film, s katerim naj bi človek imel najmanj ustvarjalnih težav, saj je že vse nastavljeno in scenarist le zamenja glavnega zločinca, glavno lepotico in eksotične lokacije, pa v letu 2020 hitro postane jasno, da tudi Bond ne more biti več samo Bond.

Čez skoraj leto dni scenarij še vedno ni bil dokončan. Aprila 2019 si še vedno niso bili čisto na jasnem, kaj naj naredijo z zgodbo 25. Bonda. Danes pač ne moreš več samo ustvariti še enega filma o Bondu. K sreči se je sredi globoke krize pojavila rešiteljica. Phoebe Waller Bridge, avtorica divje uspešne BBC-jeve serije Fleabag, je na pobudo Daniela Craiga (da, povabil jo je sam James Bond!) pristopila k snovanju in ponudila točno to, kar je Daniel želel – poliranje scenarija in vnos bistroumnega humorja.

Snemanje prekinjeno zaradi poškodbe. 51-letni Daniel Craig je resda videti kot naj­bolj fit James Bond vseh časov, a spolzka tla v bogati naravi Jamajke spodnesejo tudi najspretnejše. Poškodba gležnja med snemanjem akcijskega kadra je Daniela za nekaj časa prisila k počivanju.

Projekt nenadoma zapusti Grace Jones. Impozantna manekenka, glasbenica in igralka Grace Jones je pred 34 leti prvič nastopila v bondijadi A View To Kill z Rogerjem Moorom in njena vrnitev k franšizi bi bila pravi posladek za filmofile. Ko pa je Grace izvedela, da so ji v scenariju namenili le manjšo vlogo z nekaj vrsticami teksta, se je v zadnji minuti odločila oditi. In verjemite, da so se morali zelo potruditi in izpolniti veliko želja, da je Grace Jones sploh privolila k sodelovanju, a to ni bilo dovolj.

Bond naj bo ženska! Ko je film počasi, a vztrajno le nastajal in smo se začeli veseliti, da bomo uzrli akcijske dogodivš­čine vsem znanega britanskega plejboja in kak dekolte ob njem, pa so se ga lotili še socialni aktivisti. Govorice, da naj bi vlogo agenta 007 prevzela igralka Lashana Lynch, je sprožila poznano polemi­ ziranje o seksizmu, šovinizmu in da je edino prav, da Bonda igra ženska. Ta novodobna hollywoodska praksa spreminjanja uveljavljenih moških likov v ženske se sicer v preteklih letih ni niti enkrat obrestovala, zato so ljubitelji franšize začeli opozarjati, da to ni pravilen pristop k diverzifikaciji zgodo­vinskega establišmenta v popularni kulturi.

Prepiri na spletu so se začeli, le nekaj mesecev pred premiero filma pa je pred spletno publiko pogumno stopila Barbara Broccoli, dolgoletna producentka in nadzornica Bondove franšize, in v intervjuju za Variety jasno in glasno povedala, da Bond nikoli ne bo ženska. »Verjamem v ustvarjanje novih likov za ženske – močnih ženskih likov,« je povedala Barbara Broccoli in dodala: »Ni mi zanimivo vzeti moški lik in ga dati ženski igralki. Mislim, da so ženske precej bolj zani­mive, da bi jih postavljali v vloge izdelanih moških likov.« Lashana Lynch bo seveda nastopila v novi bondijadi, a ne kot agentka 007, temveč kot Nomi.

Le tri mesece pred izidom Hans Zimmer prevzame glasbeno produkcijo. Z ameriškim skladateljem Danom Romerjem očitno ni šlo. A tega niti ne moremo razumeti kot dejanski problem za Bonda. Hans Zimmer je vendarle velikan filmske glasbe. Najno­vejši napovedniki so pokazali, da je vrli skladatelj za ustvarjanje atmosfere tokrat ubral melodičen minimalizem. Češnjica na glasbeni smetani 25. Bonda pa je vsekakor izbor 18-letne Billie Eilish, senzacije na svetovnih lestvicah, da se podpiše pod tematsko skladbo najnovejše bondijade.

Po Adelinem Skyfall in Sam Smitho­vemu Writing's On The Wall se je Billie Eilish vsekakor morala soočiti z zelo visokimi pričakovanji. A to je pravzaprav specifika celotne bondijade. Vsak nasled­nji del poskuša biti boljši od prejšnjega. Večji in odmevnejši. Nebroj težav pri nastanku tokratne runde seveda le priča, da je to segment filmske zgodovine, kjer ni mogoče ubirati bližnjic. Verjeti, da nas bo 25. Bond od 2. aprila zabaval in nav­duševal kot že 24 Bondov pred njim, zato ni zmotno. Kar pripravite pokovko.

Tekst Darjo Hrib
Foto Capital Pictures/Film Stills/Profimedia, Universal Pictures/Backgrid Uk/Profimedia, Splashnews.Com/Splash/Profimedia

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri